
Climate change, catering and effects on people’s health
Climate change is one of the biggest challenges of our time and catering is one of the big contributor. PIÚINFORMA® branding solutions
SOTTOTITOLO DELLA SLIDE
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CALL TO ACTIONThe PIÚINFORMA brand enhances all sustainable food and beverage services, distributed or administered within public bodies and companies. Exclusively in a #sostenibile key, with low environmental and social impact. Concrete actions to guarantee a future for the next generations and a planet on which to live, thus recreating the link between the present ones without compromising future ones. A social-sustainable food path that necessarily passes through the impact measurement of the service, before and after the activation of the PIÚINFORMA formats or our training activities.
PIÚINFORMA® is a Business Unit of Bontorin&Co that has a background of over 35 years in services dedicated to food consumption outside the home.
Globally, food accounts for 26% of our consumption. Like never before can our choices be so incisive in the fight to reduce carbon emissions.
With our publications we want to transfer knowledge and inform our users about the activities and effectiveness of our services. The topics related to food find great assonance towards the commitments on sustainability, responsibility, welfare and reduction of one’s environmental footprint.
Climate change is one of the biggest challenges of our time and catering is one of the big contributor. PIÚINFORMA® branding solutions
The environment, food and social issues are two pillars of corporate sustainability, together with the circular economy and governance. Integrating them means having a strategic vision that considers the impacts and opportunities that economic activities have on the planet and on people.
In the last two years, the promotion of circular economy policies in Vending involves more and more companies. There are
CONTENITORI DIFFERENZIATI
IMBALLI
EMISSIONE DI CO2
ACQUA DI RETE
ZUCCHERI AGGIUNTI
PRODOTTI DI QUALITÀ
RIFIUTI DIFFERENZIATI
IMBALLI DEI PRODOTTI
EMISSIONI DI CO2 EQUIVALENTE
ACQUA DI RETE MICRO-FILTRATA
RIDUZIONE DI ZUCCHERI AGGIUNTI
PRODOTTI CONVENZIONALI
ENERGIA
MONITORAGGIO DEI SERVIZI
MOBILITÀ SOSTENIBILE
PRODOTTI DI QUALITÀ
PRODOTTI CONVENZIONALI
CONSUMI DI ENERGIA
MONITORAGGIO DEI SERVIZI
MOBILITÀ SOSTENIBILE
I dati sono disponibili per eventi di pubblicazione sui canali di comunicazione offline e online aziendali.
Come previsto dai punti dei Sustainable Developments Goals e nuovi traguardi nella Circular Economy
Sostenere e coniugare i sustainable workshop (interni o esterni) con specifico riferimento ali prodotti/servizi.
Dei prodotti e servizi offerti erogati attraverso la gestione dei dati, con l'azienda vengono concordati i miglioramenti.
Dei risultati ottenuti prima, dopo e durante l'attivazione del nostro programma del Food Service Sostenibile.
Senza discriminazioni verso le diverse scelte alimentari eticoculturali e/o dovute ad intolleranze degli utilizzatori dei servizi
In ambito sostenibilità senza cadere in un green washing che va a discapito della credibilità aziendale.
Possibilità di ridare nuova vita ai rifiuti post consumo nello specifico distribuzione automatica, ristorazione e catering.
Rilasciamo una certificazione del livello di sostenibilità dei servizi con cadenza annuale.
Di zuccheri, sale ed alimenti raffinati a beneficio della salute e benessere delle persone.
Aumento della differenziazione dei rifiuti per categoria per agevolarne lo smaltimento, riciclo o riuso.
Prevenzione dei problemi legati ad una scorretta alimentazione trasferendo benefici anche economici ai propri collaboratori.